Si teniu un client afectat per la DANA...

En cas de catàstrofe, és possible rescindir o renegociar un contracte. Els consumidors domiciliats a la zona afectada estan especialment protegits.

Si teniu un client afectat per la DANA...

En general, si entre la signatura d'un contracte i el lliurament del bé o servei objecte del contracte es produeix un fet imprevist i insalvable que impossibiliti el compliment per una de les parts, és possible resoldre'l, retornant les quantitats satisfetes. A aquests efectes:

  • L'esdeveniment ha de ser de magnitud suficient i no imputable a la part incomplidora, com una catàstrofe natural.
  • La incidència de l'esdeveniment catastròfic en la impossibilitat de compliment es determina cas per cas.
  • Quant als consumidors, la llei els protegeix expressament quan són víctimes de catàstrofes.

Pel que fa a la recent DANA que ha causat greus danys en diversos municipis de València i altres comunitats autònomes, el Govern ha declarat “afectats” una sèrie de municipis i ha aprovat un paquet de mesures especials, aplicables als consumidors domiciliats en aquests territoris, que consisteixen en:

  • La suspensió del 29 d'octubre de 2024 al 31 de gener de 2025 dels terminis per exercir el dret de desistiment.
  • Estan exempts de l'obligació de facilitar aquells documents que per aquest motiu no hagin pogut conservar.

Així mateix,  s'estableix l'obligació de retornar l'import abonat en el termini màxim de 30 dies des del moment en què el contracte resulta impossible de complir (en els contractes de subministrament, el consumidor pot triar entre resoldre'l, ajornar-ne l'execució o suspendre'l temporalment sense cost afegit). En tot cas, el consumidor haurà de presentar la sol·licitud en el termini màxim de sis mesos, comptats a partir de la data de naixement del dret i, si aquesta data és anterior al 7 de novembre de 2024 (entrada en vigor del reglament), a partir d'aquesta data.

 

Els nostres assessors us informaran de com actuar davant les sol·licituds dels vostres clients que s'han vist afectats per la recent DANA i com tractar-los quan siguin consumidors.

 

 

NEWSLETTERS

NEWSLETTERS

SUBSCRIGUI'S A NUSTRA NEWSLETTER

SUBSCRIGUI'S